Viimasel ajal ei ole ühinemiskõnelused kahe naftatootmisteenuste ettevõte Halliburtoni ja Baker Hughesi vahel hästi läinud. Täna aga teatati, et tehing on olemas.
- Halliburton Foto: Bloomberg
Maailma suuruselt teine naftatootmisteenuste ettevõte ostis oma rivaali Baker Hughesi 34,6 miljardi dollari eest, vahendab CNN Money.
Antud tootmisharu suuruselt teise ja kolmanda ettevõte vaheline tehing tähendab seda, et moodustub uus energiahiid, millel on rohkem kui 136 000 töötajad.
Ühinemine toimub ajal, mil langev nafta hind on tootmisharu ettevõtetele survet avaldamas.
Kahe ettevõtte liitmine aitab vähendada kulusid. „Aastane kulude sünergia on umbes 2 miljardit dollarit,“ ütlesid ettevõtte ametnikud. Nende sõnul on selline kokkuhoiusumma „konservatiivne“ number, mis saavutatakse dubleerimise eemaldamisega. Näiteks on mõlemal ettevõttel mitmetes kohtades kontoreid, mida saab nüüd sulgeda.
Halliburton on enda sõnul kindel, et tehing läbib valitsuse regulaatorite ülevaatuse edukalt ning see viiakse ka lõpule. Samuti teatas ettevõte, et on palganud endale ka parimad nõustajad. Suurim hirm on see, et valitsus võtab tehingut kui kartelli või monopoli moodustamist.
Ettevõttel on Washingtonis tegelikult ka palju võimu. Lobitööks on kulutatud sel aastal ligi 360 000 dollarit, selgub Vastutustundliku Poliitika Keskuse välja toodud numbritest. Keskus teatas samuti, et Halliburton ja selle töötajad on vahevalimistel erinevatele kandidaatidele annetanud kokku 615 000 dollarit.
Seotud lood
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele